Futurism’in haberine göre, geliştiriciler yapay zeka ile daha az kod yazsalar da, sistemin verdiği yanıtları kontrol etmek, hataları ayıklamak ve beklemek gibi süreçler ciddi zaman kaybına yol açıyor. Böylece üretkenlik artışı yerine verimlilik düşüşü yaşanıyor.
10 KAT DAHA FAZLA GÜVENLİK AÇIĞI İÇERİYOR
Dahası, yakın zamanda yayımlanan bir güvenlik araştırması, yapay zekanın ürettiği kodların, insan eliyle yazılanlara kıyasla 10 kat daha fazla güvenlik açığı içerdiğini ortaya koydu. Bu da sadece verimlilik değil, güvenlik açısından da ciddi riskler yarattığını gösteriyor. Nitekim geçtiğimiz haftalarda, yapay zekalı bir kod asistanı, bir şirketin aylar süren çalışmayla oluşturduğu kritik veritabanını yanlışlıkla silerek gündeme gelmişti.
Tüm bu gelişmeler, yapay zekanın ekonomiye “üretkenlik devrimi” getireceği yönündeki söylemleri de sorgulatıyor. Özellikle teknoloji sektörü başta olmak üzere, ekonominin geneline yayılan büyük bir dönüşüm beklentisi vardı. Ancak ABD Nüfus Bürosu’nun Haziran-Ağustos 2025 verilerine göre, büyük ölçekli firmalarda yapay zeka kullanımı yüzde 14’ten 12’nin altına geriledi.
SADECE ÇALIŞAN SAYISI AZ OLAN ŞİRKETLERDE KULLANIM YÜKSELDİ
Orta ölçekli işletmelerde ise durum sabit ya da düşüş yönünde. İlginç bir şekilde, 4 çalışandan az personeli olan küçük işletmelerde yapay zeka kullanımında artış gözlendi. Bu durum, büyük firmaların temkinli davrandığını, küçük işletmelerin ise deneme yanılma yoluyla teknolojiyi benimsemeye çalıştığını gösteriyor.
Buna rağmen, ABD’de yapay zeka kullanan şirketlerin yüzde 95’i, bu teknolojiden henüz herhangi bir yeni gelir elde edemediklerini belirtiyor. Bu da, “kurumsal yapay zeka” yatırımlarının kısa vadede geri dönüş sağlamadığına işaret ediyor.
Öte yandan, teknoloji şirketlerinin reklam söylemleriyle gerçeği çarpıttığı yönündeki eleştiriler yeniden gündeme geldi. Ağustos ayında tanıtılan GPT-5 modeli, “insan zekasına yaklaşan sistem” iddiasıyla öne sürülmüş ancak bu beklentileri karşılayamamıştı. Anthropic’in Claude dil modelleri için yaptığı benzer söylemler de, CEO Amodei’nin altı ay önceki öngörülerinin reklam amaçlı abartı olup olmadığını tartışmaya açtı.